Vieringen in de Lebuinuskerk

In de Lebuinuskerk is elke zondag om 10:00 uur een eredienst. Daarnaast wordt op feestdagen vaak ook een kerkdienst gehouden.

De diensten van de Protestantse Gemeente Deventer kennen een verzorgde liturgie: er is veel aandacht voor de vormgeving van en de samenhang tussen de verschillende delen van de viering. We hechten veel waarde aan kerkmuziek. Dit maakt dat in een groot aantal diensten gezongen wordt door de Lebuinuscantorij of de Liedboekcantorij. Daarnaast betrekt de voorganger geregeld beeldende kunst of poëzie in de dienst. Elke viering kent een specifiek moment voor de kinderen.

Bent u nieuwsgierig geworden naar de diensten in de Lebuinuskerk? Kom dan gerust eens langs. U bent van harte welkom!

Wij willen u gerust halen en brengen als u niet meer zo goed ter been bent en wel graag naar de kerkdienst wilt komen. In dat geval kunt u contact opnemen met het kerkelijk bureau: kerk.bureau@lebuinuskerk.nl.

Vieringen via internet

Kunt u niet zelf naar de kerk komen, maar wilt u wel graag naar de dienst kijken? Dat kan! We hebben webcams in de kerk, waardoor u op de website van de Lebuinuskerk de dienst live kunt volgen.

Vespers

Een vesper is letterlijk een avondgebed. De naam is bekend uit de getijden in kloosters, waarbij de vesper rond 17 uur gehouden wordt. In de protestantse traditie is de vesper een korte viering met een meditatief karakter.

In de Lebuinuskerk zijn meerdere keren per jaar zogeheten kunstvespers waarin de dialoog over kunst en met kunstenaars wordt gezocht.

Coventrygebed

Na de Tweede Wereldoorlog startte in het Engelse Coventry rond de verwoeste kathedraal een kerkelijke gemeenschap die zich tot op de dag van vandaag wereldwijd inzet voor vrede en verzoening. Op meer dan 175 plaatsen in de wereld wordt op vrijdagmiddag rond 12.00 uur in verbondenheid met ‘Coventry’ gebeden om vrede en verzoening.

Ook in Deventer is een actieve oecumenische Coventrygroep die elke vrijdag van 12.15 uur tot 12.30 uur een middaggebed houdt in de Magistraatskapel van de Lebuinuskerk. Toeristen en andere gasten schuiven geregeld aan bij de gebeden. Ook u bent welkom!

Rouw- en trouwvieringen

In onze kerk vinden ook trouwdiensten en uitvaarten plaats. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de koster.