Jeugdwerk in onze kerk

Voor 0-18-jarigen hebben we speciale activiteiten, want zij zijn de kerk van de toekomst.

De taakgroep jeugd van de Protestantse Gemeente Deventer in de Lebuinuskerk houdt het hele jaar door activiteiten, zowel op de zondagen als op de andere dagen van de week. Op deze pagina zie je en lees je wat we zoal doen.

Kolder op Zolder

Om de week is er op zondag Kolder op Zolder voor de jeugd van 12-18 jaar. We komen dan samen op de jeugdzolder in de Lebuinuskerk waar we onder het genot van veel lekkers samen de viering volgen. We gaan ook wel eens op excursie of voeren actie om geld op te halen voor een goed doel. Neem gerust contact met ons op als je zeker wilt weten dat je niet voor een lege zolder staat op zondag.

KOLDER OP ZONDER: Op excursie naar het Leger des Heils, ©Clary Scheres

Catechese

Elke maandag van 16:00-17:00 uur is er catechese in de kerk voor 8-12 jarigen. We doen samen met de dominee leuke dingen om de Bijbel beter te leren kennen.

Torenvalkjes

Elke vrijdag komen de torenvalkjes samen om te zingen! Dit kinderkoor is voor kinderen van 6-10 jaar en staat onder leiding van Kirstin Gramlich. Samen maken ze op een luchtige manier kennis met muziek in de kerk.

Jong & Oud projectkoren

Sowieso met kerst, maar soms ook op andere momenten in het jaar hebben we een Jong&oud koor. Ouders en kinderen zingen samen liederen. Eerst oefenen we een aantal keer op zondagmiddagen en als we er klaar voor zijn treden we op tijdens een zondagse viering. Dit alles onder leiding van onze Kirstin Gramlich.

Kindernevendienst

Tijdens de zondagse vieringen is er voor 4-12-jarigen altijd kindernevendienst. Nadat we eerst een moment met de dominee in de kerk hebben, gaan de kinderen in twee leeftijdsgroepen naar hun eigen ruimte. Met behulp van de nieuwe vertelmethode Godly Play brengen de begeleiders verhalen in de Bijbel tot leven.

Oppas

Elke zondag is er plek voor de kleinsten van 0-4 jaar. Zij worden opgevangen in onze kinderkelder, een fijne warme ruimte vol speelgoed. Deze ruimte is te vinden bij de toiletten in de Lebuinuskerk. Het verzoek is wel zelf een luiertas mee te geven voor een kind dat nog niet zindelijk is. Er zijn altijd twee mensen aan het oppassen, zodat er goede persoonlijke zorg gegeven kan worden.

JEUGDKAMP: Elk jaar in september, ©Clary Scheres

Jeugdkamp

In september gaan we elk jaar een weekend op stap met de jeugd van 8-14 jaar. Samen beleven we gave avonturen rondom een thema als truth-or-dare of water-en-vuur. Het kamp is echt een fijne manier om samen het nieuwe jaar te beginnen na de zomervakantie.

DE TORENVALKJES: Kinderkoor voor 6-10 jarigen

Komende Jeugdactiviteiten

Contact

Wil je meer weten over het jeugdwerk? Of vind je het leuk om zelf ook mee te helpen activiteiten te organiseren? Neem dan contact op met de taakgroep jeugd!

Taakgroep jeugd

jeugdwerk@lebuinuskerk.nl

Saar, Malene, Herma, Rachel, Marjolein en Clary

THEATERWEEKEND: Altijd het eerste weekend van februari

Sirkelslag

Elk jaar doen we mee aan het spel Sirkelslag. Deze super leuke challenge tussen kerken uit het hele land wordt georganiseerd door JOP, de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk.

Het spel kent twee varianten: Sirkelslag Kids is in november voor de leeftijdsgroep 8-12 jaar en Sirkelslag Young is in februari voor 12-16-jarigen. Aan beide edities doen we mee.

Jaarlijks uitje

In juni of juli gaan we met alle kinderen van de kindernevendienst een zondag op stap! Waar we naartoe gaan, houden we zo lang mogelijk geheim. De bestemming verschilt per jaar. Zo hebben we een keer een ritje met de paardentram naar de speeltuin op de Worp aan de andere kant van de IJssel gemaakt om daar leuke spellen te doen en een broodje te eten.

Lichtjestocht

Met kerst hebben we in onze kerk altijd een heel speciale kindermoment op 24 december. Samen met de andere kerken in de binnenstad organiseren we een lichtjestocht. Iedereen mag mee doen en door de stad lopen langs engelen, maria, jozef en de herbergier. Samen gaan we met onze lichtjes op weg naar de Lebuinuskerk waar we een kinderkerstviering beleven samen.